Villkor och integritetspolicy

Företag bakom webbshoppen

Blomsterdesign i Sundbyberg AB

Org.nr: 559114-5106

Adress: Sundbybergs torg 1

172 67 Sundbyberg

Tel. 08-83 48 71 ellr 08-500 308 28

Ytterligare information – Ansvarig

Ansvarig Alicja Rosmanowska

email: alicja@basilicafabrica.se

Priser

Varje vara anges inklusive moms i Svenska kronor. I kundvagnen ser man det totala priset inklusive alla avgifter
så som moms, frakt och betalningar.

Betalningsalternativ

Bambora checkout Efter identifiering och riskbedömning visar Bambora Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Bambora eller någon av Bamboras samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Korbetalning accepteras av Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Bambora Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning, Swish eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se Bambora villkor för kompletta villkor gällande Bambora Checkout.

Swish
Swish fungerar mellan Danske Bank, Handelsbanken, ICA Banken, Länsförsäkringar, Nordea, SEB, Skandia, Sparbanken Syd, samt Swedbank och Sparbankerna. Swish är en mobiltjänst för privatpersoner och företag. Vårt swishnmmer 1231976724, uppge alltid order ID som meddelande i betalningen.

PayPal
Betala med konto/kreditkort, fungerar för både svenska och utländska betalkort.

Orderbekräftelse

När beställningen är klar får du en bekräftelse på din skärm och därefter skickas även en orderbekräftelse till din e-post. Har du inte mottagit en orderbekräftelse så kan du skicka ett mail till order@basilicafabrica.se, titta även i din skräppkorg om orderbekräftelsen hamnat där.

Butikens villkor – köp- och leverans

Hämtas själv i butiken är alltid gratis.

Zona 1 – 99 kr: centrala Stockholm, Bandhagen, Bromma, Danderyd, Djursholm, Enskede, Farsta, Huddinge, Hägersten, Hässelby, Hökarängen, Johanneshov, Järfälla, Kista, Kungens kurva, Lidingö, Nacka, Norsborg, Nynäshamn, Segeltorp, Skogås, Skärholmen, Sollentuna, Solna, Spånga, Stocksund, Sundbyberg, Trångsund, Täby, Vällingby, Årsta och Älvsjö.

Zona 2 – 139 kr: Kungsängen, Brandbergen, Bro, Gudö, Handen, Märsta, Segersäng, Sigtuna, Sorunda, Stora Vika, Söderby, Torö, Tulling, Tumba, Tyresö, Vega, Vendelsö, Västerhaninge, Ösmo och Österhaning, Ekerö, Rosersberg, Upplands Väsby, Vallentuna och Älta

Zona 3 – 179 kr: Gustavsberg, Ingarö och Värmdö, Tungelsta, Dalarö, Gålö, Årsta Havsbad, Åkersberga.

Lokala avvikelser – då alla produkter skapas för hand kan avvikelser förekomma, men vi försöker alltid följa färg och form, en viss blomma kan bytas ut eller att krukan kan skilja från bilden på webbsidan. Då priset på blommor varierar från dag till dag runt om i hela världen så har vi skapat produkter som ska motsvara slutresultatet. Däremot så är det butikens egna priser som gäller och antalet blommor i buketten kan variera marginellt.

På hemsidan presenteras våra produkter med foton. När vi har skapat produkterna har vi använt oss av blommor som är mer utslagna och längre gångna än färska och nya. Bilderna visar hur produkten kommer att se ut under största delen av tiden som mottagaren har blommorna hemma. Detta kan innebära att när en produkt levereras till mottagaren, kan blommorna vara mer knoppiga än vad bilden visar.

Leverans privatperson

Alla beställningar gjorda före 11:30 vardagen (Måndag- Fredag) leverans en och samma dag eller enligt leveransdatum.

Alla beställningar som kommer Lördag eller Söndag för 13:00 levereras en och samma dag eller enligt beställningen.
Leverans sker Måndag – Fredag mellan klockan 08:00 – 21:00 ; Lördagar mellan 11:00 – 18:00 ; Söndag 12:00 – 17:00. Din blomsterleverans i enlighet med din registrering hos oss. I de fall du som kund inte är hemma och inte kan ta emot din blomsterleverans från oss, ställs blommorna utanför din dörr. Om leverans till dörr inte är möjligt i enlighet med angivna uppgifter, om eventuell portkod eller motsvarande uppgifter som erfordras vid registrering för att leverera till dörren saknas eller felaktigt angivna, avsäger vi oss på Blomsterdesign i Sundbyberg AB ansvaret för blomsterleverans. Vi kommer att kontakta beställaren om vidare leverans av blommor. Någon återbetalning sker då inte.

Leverans företagskund

Alla beställningar gjorda före 11:30 vardagen (Måndag- Fredag) leverans en och samma dag eller enligt Leveransdatum.
Leverans sker på måndag – fredag mellan klockan 09.00 – 17.00.
Din blomsterleverans sker i enlighet med din registrering hos oss. Om leverans till dörr inte är möjligt i enlighet med angivna uppgifter, om eventuell portkod eller motsvarande uppgifter som erfordras vid registrering för att leverera till dörren saknas eller felaktigt angivna, avsäger vi oss på Blomsterdesign i Sundbyberg AB ansvaret för blomsterleverans. Vi kommer att kontakta beställaren om vidare leverans av blommor. Någon återbetalning sker då inte.

Leveranssäkerhet

Beställaren ansvarar för att mottagaruppgifterna är fullständiga och korrekta, eventuell felleverans eller leveransförseningar ersätts ej i dessa fall. Det är viktigt att beställaren anger portkod eller liknande för att det ska gälla som fullständig adress.

Leveransförseningar kan ske om mottagaren inte gått att nå innan vårt sista bud gått, mottagaren inte är hemma och leverans till dörr eller granne inte är valt eller är möjligt.
Om ni inte har valt att blommorna får lämnas vid dörren eller till grannen så ringer vi oftast före och leverans sker först efter kontakt med mottagaren. Även om något utav alternativen är förvalda har vi rätt att ringa till mottagaren för att t.ex. säkerhetsställa adress, och att mottagaren är på plats eller om det finns misstankar om portkod.

Vi kan också ringa mottagaren för att komma överens om annan leveransdag än angivet datum på ordern om mottagaren önskar detta. Om beställda blommor ej levererats på angiven dag, har kunden rätt att häva köpet, under förutsättning att korrekta uppgifter om mottagaren lämnats, samt att mottagaren fanns tillgänglig för att ta emot blommorna. Beroende på vädret eller annan orska bedömer floristen om det är möjligt att hänga blommorna på dörren då detta är förvalt.

Budfirman ställer paketet utanför dörren om ingen är hemma och vi fått tillåtelse från antingen beställare/mottagare att hänga blommorna på dörren, eventuella förluster ersätts då inte av oss.

När vi får returer beror detta oftast på felaktig portkod, inget svar i porttelefon eller att personen/företaget flyttat fån adressen.         

De flesta leveranser sker mellan 8-21 vardagar, utom vissa högtids dagar som tex Alla hjärtans då leverans kan ske mellan 06:00 på morgonen fram till 22:00 på kvällen.
Begravningsbeställningar levereras alltid till kyrkan i god tid före begravningen börjar.
Leveranser till företag levereras alltid under kontorstider.

Vid reklamation av din beställning behöver vi veta det inom 24 timmar, bifoga även bild på levererad produkt.

Saknas en produkt/vara i ordern när den anländer till mottagaren har vi rätt att skicka ut den saknade varan/produkten omgående då felet upptäcks.

För att leveransen ska komma ut på önskat leveransdatum kan vissa  lokala avvikelser förekomma då vissa blommor kan bytas ut mot likvärdiga produkter. Vi tar alltid hänsyn till färg och form. Även choklad kan bytas ut ifall aktuell choklad inte finns på lager till likvärdig produkt.

Vilka rättigheter du har över dina data

Om du har ett konto eller har skrivit några kommentarer på denna webbplats kan du begära en exportfil med de personuppgifter vi har om dig, inklusive alla uppgifter du har gett oss. Du kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.

Hur länge vi behåller era uppgifter

För användare som registrerar sig på er webbplats (om sådana finns) sparar vi även de personuppgifter de anger i sin användarprofil. Alla användare kan se, redigera eller radera sina personuppgifter när som helst (med undantaget att de inte kan ändra sitt användarnamn). Även webbplatsens administratörer kan se och redigera denna information.

Vad är en cookie?

En cookie är en liten textfil som sparas på din dator av webbplatsen du besöker. Cookies gör det möjligt för oss att till exempel:

• få information hur besökare interagerar med webbplatsen
• komma ihåg vad som finns i kundvagnen
• möjliggöra olika tjänster och funktioner

Ytterligare information om vad en cookie är hittar du på Post-och telestyrelsens webbplats.

Vilka cookies använder vi?

Vi använder oss av cookies för främst tre olika ändamål: webbanalys, annonsering och för att förbättra kundupplevelsen.

I en del funktioner på basilicafabrica.se, till exempel beställningsformuläret, använder vi session cookies. Det innebär att dina uppgifter tillfälligt sparas om du har fyllt i dem på en sida och sedan måste backa tillbaka en sida. På så sätt slipper du fylla i alla dina uppgifter igen. En session cookie sparas inte på din dator utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Interflora använder Google Analytics från Google för webbanalys. Det hjälper oss bland annat att få information om hur våra besökare interagerar med webbplatsen. Data från cookien används för intern webbanalys.

Hur tar jag bort cookies?

Om du inte accepterar användning av cookies på basilicafabrica.se enligt beskrivningen ovan kan du ändra dina inställningar i webbläsaren så att inga cookies lagras på din dator. Vi hänvisar till din webbläsares användarmanual. Tänk på att vissa funktioner inte kan fungera som de ska om du inte tillåter användning av cookies.

Våra cookies är tänkta att underlätta för både dig som besökare och för oss. Om du fortsätter att använda vår hemsida utan att ändra dina inställningar, utgår vi från att du inte har några problem med att ta emot våra cookies.